Вчителям

 




Правила, яких має дотримуватися вчитель щодо невстигаючих учнів

  • Не ставте невстигаючого учня в несподівану ситуацію «запи­тання — відповідь»; дайте учневі можливість підготуватися та обмір­кувати відповідь.
  • Бажано, щоб учень відповідав не усно, а письмово.
  • Засвоєння великого за обсягом, різноманітного складного матеріалу не давайте відраду; розділіть його на окремі інформацій­ні шматки і подавайте поступово, в міру засвоєння.
  • Не примушуйте невстигаючих учнів відповідати новий, тіль­ки-но засвоєний на уроці матеріал; відкладіть опитування на нас­тупний урок, дайте учневі можливість опрацювати його вдома.
  • Шляхом правильної тактики опитувань і заохочень (не лише оцінкою, а й зауваженнями типу «відмінно», «молодець», «розумни­ця» тощо) формуйте в учня впевненість у власних силах, у своїх знаннях, у можливості вчитися; ця впевненість допоможе учневі в екстремальних, стресових ситуаціях іспитів, контрольних, олімпіад тощо.
  • Тактовно оцінюйте невдачі учня, адже він сам дуже болісно їх сприймає.
  • Під час підготовки відповіді давайте час для перевірки та виправлення написаного.
  • Якомога менше відволікайте учня, його увагу, створюйте спокійну, а не неврозну обстановку.

Кодекс честі вчителя

Учителем може бути кожен, хто не дозволяє собі негідних вчинків.

Кожен кандидат на посаду вчителя зобов'язаний пройти тестування на:

  • фахову придатність;
  • компетентність з обраного предмету;
  • психічні, моральні та етичні якості;
  • комунікабельність;
  • На вільні вакансії приймаються кандидати, які пройшли конкурсний відбір у відповідному навчальному закладі.

Права та обов'язки вчителя (передбачені нормами моралі)

Учитель має право:
  • на свободу совісті, інформації;
  • на вільне висловлювання власних поглядів і переконань відповідно до морально-етичних норм;
  • на захист фахової честі та гідності;
  • на підвищення кваліфікації;
Обов'язки вчителя (основні моральні якості вчителя)
  • Бути чесним порядним.
  • Уникати всього, що може зашкодити власному авторитетові.
  • Любити своїх учнів, сприяти їхньому інтелектуальному та моральному становленню, у кожному бачити особистість.
  • Об'єднувати суспільні інтереси з інтересами кожного, щоб турботи колективу стали особистими турботами кожного.
  • Бути гуманістом. (Гуманізм — ставлення до людини як до вищої цінності на землі.)
  • Щиро цікавитися справами іншої людини, бути доброзичливим, допомагати порадою, співчувати горю, визнавати право кожного на щастя.
  • Виховувати в собі доброту, чуйність, сердечність, ввічли­вість, шляхетність, делікатність, самовідданість, вимогливість до себе.
  • Любити батьківщину.
  • Доводити це результатами власної праці.
  • Мати почуття власної гідності. (Гідність учителя — шанування власних чеснот за поважного ставлення до чеснот навколиш­ніх).
  • Шанобливо ставитись до учнів, колег, батьків.
  • Дотримуватись моральних та етичних норм суспільства, свого колективу (Моральність — внутрішні та духовні якості, якими керу­ється людина, етичні норми; правила поведінки, обумовлені якостями. Мораль — моральні норми поведінки, стосунків, а також сама мо­раль).
  • Ефективно використовувати науковий потенціал для вирішення освітніх і виховних завдань.
  • Удосконалювати теоретичні знання та практичні навички пе­дагогічної майстерності, зокрема норм моралі.
Учитель не має права:
  • Принижувати честь і гідність учнів і колег.
  • Виявляти ненависть до учнів і колег.
  • Зневажати інші народи та культури.
  • Залучати дітей до праці, яка непередбачена загальноосвіт­німи програмами, навчальним планом і статутом школи.
  • Визначити навчальні навантаження, які перевищують норми, за­тверджені органами охорони здоров'я.
  • Зазіхати на гідність учителя, учня, батька. (Почуття власної гідності — визнання своїх позитивних якостей, скромність).


Немає коментарів:

Дописати коментар

  17 лютого весь світ відзначає День спонтанного прояву доброти. Мета свята – заклик до прояву доброти, бути чуйним та допомагати безкорисли...